افطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه رئیس جمهور برگزیده مقاومت

2014-07-18 01:42

افطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومتافطار ماه مبارک رمضان در اقامتگاه رئیس جمهور برگزیده مقاومت برگزار شد. 


دکتر صالح رجوی:
 
 

اجازه بدهید هزاران، هزار سلام، تهنیت، درود، ستایش و همین طور سپاسگزاری را به شما اعلام کنم. ، تشکر به خاطر حضور چشمگیر و فعال شما در جلسه دیروز سالانه و بزرگ ما در ویلپنت، تشکر به خاطر حضورتان امروز در این جلسه خصوصی تر و دوستانه تر با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، سپاسگزاری به خاطر همبستگی مستمر و پشتیبانی بی وقفه شما از مقاومت مشروع و مردمی ایران و اهداف دموکراتیک این مقاومت. شما می دانید مقاومت ایران در شرایط فعلی روابط بین المللی بسیار گسترده یی دارد شخصیتهای تراز اول بین المللی همان طورکه در ویلپنت دیدید از این مقاومت پشتیبانی می کنند ولی حضور شما به خاطر مشترکات تاریخی، مشترکات جغرافیایی و مشترکات فرهنگی برای ما از ارزش فوق العاده ای برخوردار است و ما احساس می کنیم که با شما تفاهم بی نهایت بیشتری داریم چرا؟ ، به خاطر این که اولاً به خاطر شخصیت والای انسانی تک تک شماست و از طرف دیگر به خاطر شناخت عمیق شما در منطقه از رژیم ضدبشری خمینی واز فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران دارید رژیمی که برای حفظ و گسترش قدرت خودش از هیچ جنایتی فروگذار نکرده و نخواهد کرد. رژیمی که از اسلام بازیچه ای درست کرده و از آن به عنوان یک ابزار در پیشبرد حکومت جنایتکارانه خودش استفاده می کند. رژیمی که اولین جنگهای فرقه ای و مذهبی را در منطقه در سالهای اخیر شعله ور کرد. نمونه بارزش هم در سوریه و در عراق رژیمی که ثبات خودش را در بی ثباتی کشورهای دیگر به خصوص کشورهای منطقه و کشورهای ما و شما می داند. همین طور شما مجاهدین را از دیرباز به خوبی می شناسید. به اهداف مجاهدین به خوبی اشراف دارید. می دانید که این مقاومت سی و پنج سال تمام در آتش و خون، در مقابل توطئه های عجیب رژیم مقاومت کرده و هر روز مثل ققنوس از خاکستر خودش بزرگتر و بزرگتر بیرون آمده و امروز از اعتبار و حیثیت بین المللی بی نظیری برخورداراست. شما اهداف این مقاومت را که درسه بخش می شود خلاصه کرد به خوبی می شناسید: 
1. تغییر دموکراتیک در ایران با استقرار آزادی و حاکمیت ملی. 
2. شناساندن و اعتلای اسلام اصیل و واقعی، اسلامی که با بیانیه جهانی حقوق بشر با میثاقهای بین المللی، با همزیستی مسالمت آمیز بین ملتها و مذاهب، هیچ مغایرتی ندارد 
3- و سوم هم خواسته این مقاومت برای کمک به استقرار آزادی و برابری وصلح و امنیت در منطقه است. بهرحال به خوبی می توانید حدس بزنید که ما و شما با هم دست در دست یکدیگر می توانیم تمام نیروهای اهریمنی را از منطقه کنار زده و به پیروزی قطعی در دموکراسی برسیم. زنده باد آزادی. 

هدی عبدالناصر- دختر رهبر فقید مصر
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم 
خانم مریم رجوی 
آقایان و خانمهای حاضر در این جلسه. اولاً از سازمان مجاهدین خلق بابت این دعوت ارزنده تشکر می کنم. به یک حقیقت اذعان می کنم که من در مورد سطح این دیدار و حجم حاضرین به ویژه جوانان غافلگیر و امیدوار شدم. من از کشوری آمده ام که مسأله ایران را احساس می کند. ایران که بیش از 30سال یک الگوی خطرناکی در منطقه ارائه داده است. این الگو همان حاکمیت مذهبی است که بر دردهای منطقه افزوده است. و من به این انقلاب (ایران) و رسیدن به ایران دل بسته بودم اما بعد از آن چیزی که در منطقه حاصل شد یک جمود و تحجر بود. هر شیخی در مصر خود را یک خمینی تصور می کرد. تأثیر نا متصور بود. آنها نقشه داشتند که ما را طرف خطاب در مصر قرار ندهند. به صرف الگوی ایران در منطقه خاورمیانه روی مصر و روی کل منطقه تأثیر گذاشت. همان طور که خانم مریم در سخنان خود دو روز قبل گفتند و احساس کردم که ما هم در مصر همین احساسات را داریم اما ما شانس بهتری داشتیم چونکه حاکمیت مذهبی نزد ما فقط یک سال طول کشید. در این سال مصر شاهد درخواست کمک از خارج بود و کوتاهی و تجزیه مصر نه تنها بین سنی و شیعه بلکه تجزیه خیلی در ابعاد گسترده تری صورت گرفت... اغلب مردم مصر سنی هستند اما تفرقه بین مسلمانان و مسیحی و بین شمال و جنوب است و طی یک سال این وضعیت مصر بود. ما خوش شانس بودیم چونکه یک سال بیشتر طول نکشید که مردم انقلاب کردند و گفتند که ما این رژیم را نمی خواهیم و با آن مخالفیم. اما خوش شانسی ما این بود که ما برای رهایی از نظام مذهبی مبارزه کردیم و ارتش در کنار مردم ایستاد. 
من در پایان سخنانم می گویم که من بسیار تحت تأثیر شخصیت خانم مریم قرار گرفتم تحت تأثیر سخنان پریروز ایشان. من ایران را دوست دارم چونکه خون ایرانی در من جریان دارد چونکه جد مادریم ایرانی است و در اصفهان متولد شده است و به مصر مهاجرت کرد. هر نوع نزدیکی بین دو کشور و یا بین دو مردم فکر می کنم که درونم من با ایران است یعنی با مقاومت ایران و نه با دولت ایران. من از این دیدار خیلی خوشوقتم و می گویم که مهمترین چیز همان امیدواری است. امیدواری موجود است و مردم نیاز به رهبری دارند و این رهبری است که این امید را نمایندگی می کند. انقلاب در 25ژانویه در مصر صورت گرفت و دو سال و نیم بدون رهبری ماند 
من امیدوارم که سال آینده وقتی که ما این جا می آییم و بازگشت ایران به مردم واقعی خودش را جشن بگیریم. با همان فرهنگ و تمدنش و تاریخ با شکوه و شناخته شده اش. امیدوارم که همیشه سلامت باشید. بسیار متشکرم. 

نجات بوبکر، نماینده پارلمان فلسطین
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم 
سپاس خدای رحمان و رحیم و درود به سرورمان محمد و دوستداران و یارانش. 
بانوی شرق و رهبر برحق و حقیقت، 
ای رهبری که قبل از دیگرانی که چشم دارند اما نمی بینند، ضرورت و حتمیت نابودی دیکتاتوری دینی را بشارت دادی. 
ای بانوی کبیر، مریم رجوی محترم 
از فلسطین معراج گاه پیامبر محمد (ص) و مرقد سرورمان حضرت ابراهیم (ع) و سرزمین و زادگاه میلاد نور و حیات و آزادی و عدالت حضرت مسیح، همراه با هیأتی که امروز همراه ماست نزد شما آمده ایم. در اولین روزهای ماه حق و خیر، ماه جداکننده بین حق و باطل آمدیم تا بر چند پیام تأکید کرده و به اطلاع شما برسانیم. اولین پیام این است که ما همواره در کنار کسانی ایستاده ایم که در کادری صحبت می کنند و اظهاراتی ایراد می دارند و اعمالی انجام می دهند که منجر به از بین بردن بنیادگرایی مذهبی در کشورمان می شود. 
پیام دومی که می خواهیم برسد این است که گسترش این دیکتاتوری مذهبی در کشورمان، منجر به افزایش فروپاشی آرمان فلسطین و دوری آن از صحنه سیاسی نشده است. 
مسأله دیگری که می خواستیم به اطلاع شما برسانیم این است که ما به عنوان یک ملت همه وجدانهای جهان را آماده ساختیم مبنی بر این که ما خواستار صلحی مبنی بر آزادی و عدالت و دموکراسی هستیم. اما آنها خواستار کشتار و نابودی ما شدند. ما هنوز هم می گوییم ما خواستار زندگی هستیم و خواستار کشتار و نابودی نیستیم. می خواهیم به این جهان بگوییم ما خواستار گفتگوهایی بر اساس ایجاد دولت فلسطین در مرزهای ژوئن 67 به پایتختی قدس و بازگشت پناهندگان بر اساس قطعنامه 194 هستیم. چون ما همیشه به شراکت انسانی بر اساس آزادی و عدالت برای همه خلقهای جهان ایمان داشته ایم. و قبل از این که سخنانم را به پایان ببرم، به اطلاع می رسانم که خلق فلسطین در کنار مقاومت ایستاده و همبسته با همه ستمدیدگان پناهنده در اشرف و لیبرتی است چون ما همدرد شما هستیم. چون ما هنوز 8 میلیون پناهنده فلسطینی که در روی کره زمین پراکنده هستند داریم. والسلام علیکم. 

فتیحه بقالی نمایندهٴ پارلمان مراکش 
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
و درود به خاتم انبیا و پیامبران 
خانم مجاهد و مبارز رئیس جمهور مریم رجوی. سخنان آتشین و ممتاز و شجاعانه اش را شنیدیم. این شهامت و این قدرت است که در تمامی اعضای مجاهدین خلق در لیبرتی و تمامی رزمندگان در تمامی نقاط جهان ساری و جاری است و همهٴ اینها به شکل جمعی در گسترش ایمان به آرمان مجاهدین خلق شریک هستند. خانم رئیس جمهور این کارزار قدرتمند از کسانی که به ما برای حمایت از آرمان حقیقت و اتحاد مجاهدین خلق می پیوندند بر شما مبارک باد. 
در این رمضان امیدواریم که خداوند دعاهای همهٴ ما را مستجاب گرداند تا این که ایران آزاد شود و تمدن ایرانی که قدمت آن را می شناسیم و این خلق بزرگ ایران را که مورد ستم قرار گرفته باز پس گیرد. ما حمله علیه لیبرتی را محکوم می کنیم و تعداد مجروحان، کشته ها و گروگانها را محکوم می کنیم. آیا در قرن بیست و یکم هنوز گروگان گیری وجود دارد؟ چرا این سکوت در برابر این کار زشت و این ستم در حق جمعیتی صورت می گیرد که شایسته است بر زمین خود بماند و در یک فضای مناسب زندگی کند، آن هم فقط به خاطر این که خواستار دموکراسی است. از این موقعیت و مثل همیشه و همان طور که در اطلاعیه هایمان در مراکش امضا کردیم از سازمان ملل می خواهیم به عنوان یک سازمان بین المللی به مسئولیت خود عمل کند. سازمان ملل باید امنیت، سلامت و جان (ساکنان) در لیبرتی را حفاظت کند. سازمان ملل و آمریکا باید به مسئولیت خود عمل کنند ما توسعه طلبی و دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی و عربی و آتش افروزی و تجزیه بین سنی و شیعه و شمال و جنوب و بین طبقات اجتماعی را محکوم می کنیم. این یک کینهٴ اجتماعی است و در دین ما چنین چیزی وجود ندارد. دین اسلام دین وحدت و دین اعتدال و میانه روی است و نه دین بنیادگرایی. 

عبدالرحیم برحم نمایندهٴ پارلمان فلسطین:
 
 

بسم الله الرحمن الرحیم 
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته 
خواهر مریم رجوی 
در آغاز تبریکات خود را به خاطر کنفرانس بزرگی که برگزار کردید و موفقیت بزرگی که این کنفرانس کسب کرد به شما تقدیم می کنم. من از سالهای گذشته در این کنفرانس شرکت می کنم و هر سال ما شاهد پیشرفت چه به لحاظ شرکت کنندگان و چه به لحاظ کیفیت، گزارش ها و انعکاسات تبلیغاتی که در این کنفرانس حاصل می شود هستیم و آن را لمس می کنیم. به این خاطر هزار تبریک و تهنیت به شما. 
از فلسطین اشغال شده نزد شما آمده ام. فلسطینی که تحت اشغال اسراییل است. اشغالگری که هنوز دست به کشتار و نابودی و بی خانمان کردن در حق مردم فلسطین می زند و هنوز غصب زمین و ریشه کنی درختان و سرقت آب و انواع ظلم در حق مردم این سرزمین روا داشته می شود. از فلسطین نزد شما آمده ام تا این که حمایت و پشتیبانی خود را از شما و آرمانتان اعلام دارم. چرا که نه. چون که روابط بین برادران مجاهدین خلق و سازمان و جنبش فتح به سالهای گذشته برمی گردد، به روزهای کمپ های آموزشی. این یک مسألهٴ دیرینه است و هنوز هم ادامه دارد و ما هم هنوز هستیم. بله هنوز به خاطر دارم که در آن زمان هنوز جوان بودیم، در آغاز انقلاب ایران و این که چگونه حرفهای زیادی را از آخوندها شنیدیم. اما متأسفانه چیزی جز اظهارات نمی شنیدیم، ولی همهٴ امکانات علیه آرمان فلسطین به کار گرفته شد، دخالتهای آنها در مسألهٴ فلسطین شروع شد و تجزیه تأثیر بدی روی ما گذاشت؛ اما الحمدلله گام های خوبی در ماه های گذشته در راستای آشتی برداشتیم. امیدواریم که این روند با تلاشهای همگان ادامه داشته باشد و انشاالله که به یک آشتی مستمر و پایدار منتهی شود. با تبریک و رمضان مبارک و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.