ايران: تشديد فشار بر زندانیان سیاسي در شروع سال 93

2014-04-03 00:39

حمله به زندانيان، ضرب و شتم و تخريب و ضبط وسايل آنها، قطع ملاقات و انتقال زندانيان به سلولهاي انفرادي

دژخيمان گارد ويژه زندان مرکزی ارومیه در روز 11 فروردين به زندانيان سياسي در بند 12 اين زندان حمله كردند و به دستور ریاست زندان به تفتیش بند پرداختند و يادداشتها و كتابهاي زندانيان را ضبط كردند و وسايل شخصي آنها را تخريب نمودند. دژخيمان سپس چند تن از زندانيان سياسي را به سلولهاي انفرادي منتقل كردند. چهار روز پيش از اين نيز دژخيمان رژيم آخوندي سامي حسيني زنداني سياسي محكوم به اعدام را در اين زندان مورد تهديد و آزار و اذيت قرار دادند.
در روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه، در زندان گوهردشت، دژخيمي به نام خزايي با بلندگو زندانیان سیاسی و عادی اين زندان را مورد توهين قرار داد. به دنبال آن، بيش از 300تن از زندانیان سیاسی و عادی این زندان دست به اعتراض زدند و از گرفتن صبحانه خوداری کردند. اين اعتراضها به سرعت ديگر بندهاي زندان گوهردشت را فرا گرفت. به نحوي كه دژخيمان در هراس از بالاگرفتن اعتراضهاي زندانيان مجبور به عذرخواهي شدند.
در حال حاضر زندانی سیاسی علی معزی، از خانواده هاي مجاهدان ليبرتي و از زندانيان سياسي دهه 60 و همچنين کشیش بهنام ایرانی، و محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس در این زندان زندانی هستند.
قبل از آن نيز در شبانگاه روز جمعه اول فروردين، گارد زندان مركزي زاهدان، در يك يورش وحشيانه به زندانيان بند ۵، آنها را مورد ضرب و شتم و توهين قرار دادند و آنها را به محوطه زندان منتقل کردند. دژخيمان وسایل شخصی زندانیان را به راهرو زندان پرتاب كرده و اقدام به تخريب يا سرقت وسايل شخصي زندانيان نمودند. اين اقدام مورد اعتراض زندانيان قرار گرفت. دژخيمي به نام رضايي يكي از زندانيان معترض را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد. شكنجه گران او را در حالي كه دچار خونريزي شديد بيني شده بود به سلول انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان منتقل نمودند.
در زندان اوين نيز دژخيمان اولين ملاقات هفتگي زندانيان سياسي در سال جديد ايراني را لغو كردند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
13فروردين 93 (2 آوريل 2014)