بيانيه استرون استيونسون: هيستري حكومت ديني در ايران عليه قطعنامه پارلمان اروپا

2014-04-09 02:01
 

ضرورت سياست قاطع در مقابل نقض وحشيانه حقوق بشرو پروژه هاي اتمي و جنگ افروزي رژيم ايران در منطقه

بيش از يك هفته است كه واكنشهاي هيستريك و وحشت زده حكومت ديني حاكم بر ايران عليه قطعنامه پارلمان اروپا كه در 3 آوريل بتصويب رسيد ادامه دارد. از وزير خارجه باصطلاح ”مدره” تا رئيس مجلس و رئيس كميسيون امنيت و سياست خارجي آن و امام جمعه تهران تا بخش عظيمي از اعضاي مجلس فرمايشي و رسانه هاي مختلف رژيم، اتحاديه اروپا و پارلمان اروپا را به باد حمله گرفتند كه چرا نقض حقوق بشر و روندهاي ضد دمكراتيك در حكومت ايران را به روابط اتحاديه اروپا با رژيم ايران و مذاكرات اتمي پيوند زده است.
اين بخوبي نشان مي دهد كه موجوديت اين رژيم تا چه اندازه به نقض سيستماتيك و وحشيانه حقوق بشر پيوند خورده و هر گونه انعطاف در اين زمينه سرنگوني آنرا تسريع خواهد كرد. اين بسيج خبيثانه همچنين نشان مي دهد همه باندهاي اين رژيم تحت عناوين”تندرو”، ”مدره”، ”معتدل”، ”پراگماتيك”، همگي در اعدام و سركوب و كشتار و در نقض حاكميت مردم اشتراك نظر و منافع دارند و مدافع بي چون و چراي سلطه مطلقه ولايت فقيه هستند.
بنا به گزارش رسانه هاي ايران، روز گذشته وزارتخارجه رژيم آخوندي،  سفير يونان در تهران به‌عنوان رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا، را به وزارت امور خارجه فراخواند تا نسبت به صدور قطعنامه 3 آوريل 2014 پارلمان اروپا اعتراض كند. وزارتخارجه رژيم ايران ”اين قطعنامه ... را غيرقابل قبول و غيرواقعي” و ”خلاف جهت منافع مشترك اتحاديه اروپايي و جمهوري اسلامي ايران” توصيف كرد. 
محمد جواد ظريف وزير خارجه رژيم نيز روز گذشته در مجلس آخوندها گفت « دولت اجازه نخواهد داد هيچ هيات پارلماني از اروپا با شروطي که در اين قطعنامه پارلمان اروپا آمده است، به ايران سفر کند».
در يك اقدام ابلهانه ديگر مجلس رژيم آخوندي يك ماده واحده در مقابله با قطعنامه پارلمان اروپا ارائة  كرده كه بر اساس آن دولت ايران بايد «نسبت به روابط سياسي و اقتصادي با کشورهاي اروپايي که به اين قطعنامه پارلمان اروپايي رأي مثبت داده‌اند تا زماني که رأي خود را پس نگرفته‌اند تجديدنظر کند»! و « از تأسيس هر گونه دفتري از سوي پارلمان اروپا يا سازمان‌هاي مدعي حقوق بشر در کشور ممانعت به عمل آورد» و «نسبت به همکاري با کميسيون حقوق بشر سازمان ملل تجديدنظر کند».
موحدي کرماني، امام جمعه تهران در ارتباط با احتمال تأسيس دفتر اتحاديه اروپا در ايران با اشاره به اشغال سفارت آمريكا در تهران در سال 1979 گفت: «مردم ايران اجازه تأسيس لانه جاسوسي جديد در ايران را نخواهد داد؛ از سرنوشت لانه جاسوسي آمريکا عبرت بگيريد. همانطور که جاسوسهاي آمريکايي دست و چشمشان بسته بود، آنها نيز بايد از آن پند بگيرند» 
رفتار هيستريك آخوندهاي حاكم بر ايران، ضرورت اعمال قاطعيت در برابر سياستهاي رژيم ايران اعم از پروژه دستيابي به سلاح اتمي و نقض حقوق بشر و جنگ افروزي و صدرور تروريسم در منطه را مضاعف ميكند و نشان ميدهد پرداختن به مذاكرات اتمي و فراموش كردن مسائل مبرم ديگر يك اشتباه هولناك است.
استرون استيونسون
رئيس گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا