تحولات عراق - هلاكت و اسارت صدها پاسدار اعزامي

2014-07-22 15:39
 

undefined

سرهنگ مازن السامرايي از فرماندهان نظامي انقلابيون عشاير عراق به تلويزيون التغيير گفت: دانشكده نيروي هوايي تكريت پس از درگيري، از دست شبه نظاميان مالكي و دم و دنبالچه‌هاي آنها آزاد شد و تعداد زيادي از پاسداران رژيم ايران در اين درگيريها كشته واسير شدند. وي افزود: 100 پاسدار رژيم  ايران به اسارت انقلابيون درآمده اند كه در حال بازجويي و فيلمبرداري كامل از آنها هستند.

به گزارش تلويزيون التغيير شوراي نظامي الانبار اعلام كرد انقلابيون با نظاميان و شبه نظاميان مالكي كه تلاش مي‌كردند در منطقه آلبو عُبِيْد ازتوابع شهرستان گرمه درشرق فلوجه پيشروي كنند؛ درگير شدند. در اين درگيري 3 دستگاه تانك و 2 دستگاه هامر نظاميان مالكي منهدم شد.  
در بابل 7 تن از شبه نظاميان مالكي به اسارت انقلابيون درآمدند و 5 خودرو آنها منهدم شد.
بنا به اين گزارش انقلابيون تأكيد كردند مناطق ضلوعيه و بخشي از منطقه الجبور جنوبي را تحت كنترل دارند.
تلويزيون التغيير هم‌چنين خبر: يك ستون شبه نظاميان مالكي كه به سمت روستاي البوعَساف از توابع شهرستان تاجي مي رفت تار و مار شد.
به گزارش تلويزيون الجزيره هواپيماهاي مالكي در كركوك منطقه اعيان در جنوب غربي بخش حويجه را بمباران كردند. بر اثر اين بمباران 10تن كشته و 23 تن مجروح شدند كه در ميان آنها تعدادي زن و كودك ديده مي شود. هم‌چنين در اثر اين بمباران 4 خانه منهدم شد.
ائتلاف متحدون به رهبري اسامه نجيفي در سايت خود اعلام كرد اتحاد ملي شرايط مالكي براي بركناري را پذيرفت. اين منبع نوشت: مالكي بعد ازگفتگوي مفصل با ساير رهبران اتحاد ملي موافقت خود را با تحويل دادن منصب نخست وزير با دو شرط اعلام كرد، شرط اول اين‌كه تعهد مكتوب به او بدهند كه او و هيچ‌يك از افراد خانواده اش  با اتهاماتي كه در حال حاضر به او در رابط با جنايت قتل و پرونده هاي فساد مالي نسبت مي دهند مورد پيگرد قضايي قرار نگيرد و شرط دوم اين‌كه نخست‌وزير جايگزين از داخل فراكسيون دولت قانون كه او رياست آن را بر عهده دارد و مشخصاً از حزب‌الدعوه باشد.

رژيم آخوندي خشم خود را از برپايي كنفرانس اپوزيسيون عراق در اردن ابراز داشت و به تهديد عليه اردن متوسل شد.
به گزارش رسانه‌هاي رسمي رژيم، حسين اميرعبداللهيان، معاون وزير خارجه رژيم در بازگشت از عراق گفت: «برگزاري همايش‌ها و جلسات رسمي تكفيري‌ها در اردن نه تنها براي اين كشور مصونيت نمي‌آورد، بلكه آن را در مسير پرتگاه ناامني قرار مي‌دهد».
در جلسه اپوزيسيون عراق در اردن، شركت‌كنندگان دخالتهاي رژيم در عراق را محكوم كردند.
شايان ذكر است كه دولت اردن در پاسخ به اعتراض دولت مالكي به برگزاري جلسه اپوزيسيون در عمان تأكيد كرد كه جلسه مربوط به مسائل عراق است و دولت اردن دخالتي در اين امور نمي‌كند.
31تير93