سرقت اموال مجاهدان در اشرف به دستور نخست وزيري عراق

2014-06-24 13:12
 

درگيري و تيراندازي باندهاي مختلف بر سر سرقت اموال

كميته سركوب اشرف و ليبرتي درنخست وزيري عراق، روز يكشنبه اول تيرماه يك گروهاز مأموران خود را براي سرقت وغارت اموال منقول مجاهدين به خصوص خودروهاي آنها به اشرف اعزام كرد.صادق محمد كاظم و احمد خضير كه سركردگي اين گروه را به عهده دارند، شمار زيادي از افراد را براي آماده سازي خودروها و بار زدن اموال به اشرف بردند.
همزمان يك گروه از نيروهاي 9بدر به دستور هادي عامري، وزير ترابري مالكي، كه درحال حاضر فرماندهي عمليات شبه نظاميان دراستان ديالي را برعهده دارد در صدد سرقت اموال وخودروهاي مجاهدين دراشرف بودند. بين اين دو گروه درداخل اشرف درگيري وتيراندازي صورت گرفت و نيروهاي بدر جلوي كار گروه نخست وزيري را گرفتند. 
ازطرف ديگر اكيپ استخبارات نخست وزيري مستقر دراشرف كه ظاهراً مسئوليت حفاظت از اموال مجاهدين را برعهده دارند خود رأسا به دنبال دزدي اموال گرانقيمت تر به خصوص خودروهاي نو براي خودشان هستند وآنها را دراماكن مختلف مخفي كرده و به تدريج از اشرف خارج ميكنند. آنهاطي دوهفته گذشته درسه نوبت حداقل ده دستگاه لندكروز و دوكابين نو را از اشرف به سرقت برده اند.
درگيري بين باندهاي مزدور و غارتگر به بغداد كشيده شد وازنخست وزيري به هادي عامري ابلاغ شد مانع كار كميته سركوب نشود. به اين ترتيب مأموران نخست وزيري حداقل 60خودرو را به همراه بخش زيادي از جليقه ها و كلاههاي حفاظتي ساكنان، بارزده وقبل ازظهر روز دوشنبه 2 تيرماه ازاشرف خارج كردند. 
به دنبال آن،هادي عامري شماري از نيروهاي بدر را به نگهباني از اطراف اشرف و جاده ورودي آن اختصاص داد  كه باند او نيز بتوانند بخش ديگري از اموال را به سرقت ببرند. اين نيروها از هفته گذشته كه دراشرف مستقر شده اند 10خودرو جيپ لندكروز را دزديده وبراي استفاده دردفاترخودشان درخالص ومناطق ديگر برده اند. آنها همچنين شمار زيادي بنگال،جراثقال وتانكر را به سرقت برده و براينيروهاي خود در جبهه هاي مختلف برده اند.
علاوه بر اين يك جنايتكار و سارق حرفه يي به نام جبار معموري،وابسته به نيروي قدس كه در سالهاي گذشته در حملات مختلف به اشرف شركت داشته،به همراه 250مزدور ديگر، در بيمارستان مصلحي اشرف مستقر شده و تحت عنوان كمك به داوطلبان جبهه مشغول دزدي اموال است.
در روز اول تير تلويزيون عراقي تغيير گزارش داد: «دولت عراق، در نگراني از پيشروي انقلابيون، سرقت اموال قرارگاه اشرف را شروع كرده‌اند». همزمان تلويزيون الحره گزارش داد: نيروهاي شبه نظامي از استانهاي مركزي و جنوب عراق و شخصيتهاي ديني از استان كربلا به اشرف رفته اند.
سرقت اموال ساكنان اشرف و اشغال ساختمانها و تأسيساتي كه ساكنان با هزينه خود ساخته اند، نقض آشكار توافق چهارجانبه (آمريكا، عراق، ملل متحد و ساكنان) در اوت 2012 و نقض تعهدات مكرر آمريكا و ملل متحد از جمله طرح مشترك ملل متحد و آمريكا در روز 14شهريور1392 (5 سپتامبر 2013) و نامه 6 سپتامبر دستيار وزير خارجه آمريكا به خانم رجوي است. لذا مقاومت ايران خواستار اقدام فوري آمريكا و ملل متحد براي جلوگيري از سلب مالكيت از ساكنان و انتقال اموال آنان به مجاورت كمپ ليبرتي و قرار گرفتن آنها تحت نظر يونامي است.

دبيرخانه شوراي  ملي مقاومت ايران
3 تير 1393(24 ژوئن 2014)