شهردار رودي جولياني: «تغيير» توسط روحاني يك سراب است

2014-05-14 18:26
 

شهردار رودي جولياني: تيم اوباما به‌اشتباه محاسبه حول ايران ادامه مي‌دهد. حمايت از مجاهدين ومقاومت ايران بهترين نقطة شروع براي تغيير در ايران است
ضرورت پايبندي آمريكا به التزام قانوني و اخلاقي براي تأمين حفاظت ساكنان ليبرتي

مذاكرات اتمي بين (رژيم) ايران و غرب در ميان مهم‌ترين موضوعات سياست خارجي است كه دولت اوباما با آن روبرو است. در ارزيابي دولت آمريكا، (رژيم) ايران اولين حكومت حامي تروريسم در جهان است. 
رژيم بگونه‌يي فعال بي‌ثباتي را در خارج دامن مي زند و مردم ايران را كه خواهان حقوق و آزاديهاي خود هستند سركوب مي كند. بنا به همين دلايل، ضروري است كه از توليد سلاح هسته‌يي توسط (رژيم) ايران جلوگيري بعمل آيد.
اين به‌معني توقف توسعة اتمي در تمامي جهات است و نه فقط يك تعويق محدود و كوتاه‌مدت كه طي گفتگوها به‌اجرا در آمده است. (رژيم) ايران هم‌چنين بايد دسترسي آزاد را به تمامي سايتهايش كه مشغول كار اتمي هستند فراهم كند.
اما مذاكرات اتمي و امكان يك سياست جامع آمريكا نسبت به رژيم ايران، به‌سوي شكست مي‌رود كه علت آن اشتباه محاسبات استراتژيك دولت اوباما است.
يك جنبه كه نشان‌دهندة سياست غلط اوباما است اما كمتر به‌صورت علني مورد توجه قرار مي‌گيرد، رويكرد او در قبال گروه مخالف ايراني سازمان مجاهدين خلق است. مجاهدين خلق سازمان‌ يافته‌ترين جنبش اپوزيسيون ايراني است كه آخوندها از آن مي‌ترسند.
سازمان مجاهدين خلق و متحدان آن در شوراي ملي مقاومت ايران كه توسط مريم رجوي رهبري مي‌شود، يك تصوير ديگر از ايران ارائه مي‌كند كه ما بايد آن‌را مورد حمايت قرار دهيم: يك ايران مبتني بر جدايي دين از دولت، دمكراتيك و غير هسته‌يي.
در حال حاضر، حدود 3000 تن از اعضاي مجاهدين خلق در يك زندان در عراق به نام كمپ ليبرتي محدود شده هستند ما به‌گونه‌يي غير اخلاقي، از التزام خود براي حفاظت از آنها تخطي كرده‌ايم و در نتيجه آنها به يك هدف آسان براي آخوندها درآمده‌اند.
دولت آمريكا در حفاظت هر يك از آنها وارد يك التزام قانوني شد و هم‌چنين يك التزام اخلاقي براي اين كار دارد. آمريكا در اداي اين وظايف خود كاملاً شكست خورده و تقريباً باعث كشته‌شدن اين متحدان آزادي شده است. دولت ما بايد فوراً تمامي مخالفان مجاهدين خلق را با هواپيما به خارج از عراق منتقل كند. 
شايد كه دولت ايران بر اين باور است كه با قرار دادن تازه‌ترين دست‌نشاندة خود، حسن روحاني بعنوان يك «مدره»، آمريكا و متحدانش را قانع خواهد كرد كه كشتار مجاهدين خلق را ناديده بگيرند و حمايت (رژيم) ايران از كشتار در سوريه و هم‌چنين نقض حقوق بشر فاحش در ايران را مورد توجه قرار ندهند.
دولت ما در موارد بسياري مايل به دادن امتيازات خطرناك بوده تا به يك معامله با (رژيم) ايران دست يابد. اين نه تنها ساده‌لوحانه است بلكه يك اشتباه استراتژيك و رها كردن التزامات انسان‌دوستانة ما نسبت به كساني است كه قول حفاظت به آنها داديم.
روشن است كه روحاني يك مدره نيست. او مدت طولاني، بخش فعالي از اين حكومت مذهبي بوده است. وي در سال‌هاي 2003 تا 2005 مذاكره‌كنندة اتمي (رژيم) ايران با اتحادية اروپا بود و بعداً پز داد كه در مذاكرات سر غرب كلاه گذاشته است. 
ارگان حقوق بشر ملل متحد به‌تازگي اعلام كرد كه اميدش به يك رژيم مدره تحت رياست روحاني، به‌واسطة افزايش قابل توجه اعدام‌ها در ايران، از بين رفته است. ارسال موشك‌ها با كشتي براي حماس و ادامة حمايت (رژيم) ايران براي قتل سوري‌هاي بي‌گناه، دلايل ديگري است كه نشان مي‌دهد «تغيير» توسط روحاني يك سراب است.
مردم ايران شايستة يك نظام بهترهستند كه به حقوق بشر، دمكراسي و اصول اخلاقي در داخل و خارج ملزم باشد و بتواند يك تغيير واقعي را ايجاد كند. اتحاد با مجاهدين خلق و تمامي ايرانيان ديگري كه از دمكراسي محرومند، بهترين نقطه براي شروع خواهد بود».
فاكس نيوز 7 مي 2014