عراق: جنايت عليه بشريت در الانبار و اعزام واحدهاي نيروي تروريستي قدس

2014-05-11 17:57
 

تهاجمهاي سنگين مالكي عليه شهر فلوجه كه در بحبوحه شمارش آراي انتخابات اين كشور و براي تأثير گذاري برپيامدهاي انتخابات آغاز شد، هم چنان با  ناكامي و محكوميت روبروست.

در همين رابطه، ائتلاف الوطنيه برهبري اياد علاوي نسبت به ادامه كشتار در الانبار هشدار داد و گفت:”دولت شكست سياسي و امنيتي خود را در برخورد با مسائل اين استان هم‌چنان‌كه با ساير  پرونده هاي بزرگ ملي با ناديده گرفتن منافع ملي … به اثبات رسانده است…“. 
خبرگزاري نينا - 21 ارديبهشت 93

لقاء وردي رئيس كميته مهاجرين و آوارگان پارلمان عراق گفت آن‌چه در شهر فلوجه واقع مي شود، جنايت عليه بشريت است وي از فراكسيون هاي سياسي و سازمان هاي بين‌المللي درخواست كرد، مسئوليت بپذيرند و نقش خود‌ را براي توقف اين كشتار ايفا كنند. 
تلويزيون التغيير - 19ارديبهشت
ناجح الميزان، از رهبران  فراكسيون الكرامه نيز گفت: در فلوجه كشتار جريان دارد، كشتار به‌معني واقعي كلمه، اين كشتاري است كه مالكي به بهانه تروريسم در الانبار و قبل از آن در بهرز و حويجه مرتكب شده است 
وي افزود: خواسته عشاير خواسته متحصنين است. اما مالكي متحصنين را كه براي احقاق حقوق‌شان به‌صورت مسالمت‌آميز به صحنه آمده بودند؛ مي‌كشد.. 
تلويزيون الجزيره - 20 ارديبهشت

در باره تحولات نظامي، شيخ عبدالقادر النايل سخنگوي متحصنين رمادي گفت: نظاميان مالكي از چهار محور به فلوجه حمله كردند و نيروهايشان خسارتهاي بسياري ديدند. نظاميان مالكي دنبال نيروهاي خودشان بودند كه به سمت ابوغريب فرار كرده و خودروهايشان را در اوج نبردهايي كه در منطقه النعيميه جريان داشت، ترك كرده بودند. در اين منطقه هم‌چنين خودروهايي وجود دارند كه به آتش كشيده شده‌اند. وي افزود: تعداد  بسياري از تانكها و زرهي‌ها و هامرها به آتش كشيده شدند و بسياري از نظاميان مالكي در اين نبردها كشته شدند.  
تلويزيون الرافدين - 19 ارديبهشت
 
تلويزيون الغربيه به نقل از منابع موثق گزارش داد، شبه نظاميان بدر وابسته به نيروي تروريستي قدس رژيم ايران، 900 نيرو را تحت پوش نيروي فرزندان عراق جهت شركت در تهاجم به مردم فلوجه، فرستاده است. اين نيرو شامل گردانهاي حزب‌الله وابسته به سپاه پاسداران رژيم ايران است كه دولت مالكي  آنها را به سلاح و تجهيزات و لباس نظامي دولتي جهت كشتار در فلوجه مجهز كرده است.  

گزارشها هم چنين حاكيست كه نيروهاي عشاير تسلط خود را در منطقه ”بنات الحسن“ در شهرستان الگرمه، محلي كه نظاميان مالكي قصد حمله داشتند، محكمتر كردند. در تهاجم نيروهاي عشاير به اين منطقه، دهها تن از نظاميان مالكي كشته و 10 خودروي هامر آنان نيز منهدم شد »
تلويزيون الرافدين-20 ارديبهشت 93

 
به گزارش رافدين، در كميني كه توسط نيروهاي عشاير استان نينوا، كار گذاشته شده بود، 20 تن از نظاميان مالكي كشته و دهها تن مجروح و 9 تن ديگر نيز  اسير شدند. بنا به اين گزارش 12 خودروي نظامي نيز منهدم شد.
 
تلويزيون الغربيه به نقل از منابع آگاه در فلوجه، وجود هر گونه پيشروي نظاميان مالكي بر روي زمين و اظهارات فرماندهان نظامي در باره به كنترل درآوردن وروديهاي فلوجه را تكذيب كردند. اين منابع گفتند: نظاميان مالكي نتوانستند هيچ ميزاني از پيشروي را در فلوجه محقق كنند. 
تلويزيون الغربيه - 20 ارديبهشت 93
 
تلويزيون التغيير گزارش داد، عشاير مسلح فلوجه، طي بيانيه اي اعلام كردند، در مقابل هر گونه تعرض، از شهرشان دفاع خواهند كرد. آنها در اطراف شهر مستقر شده اند و تلاشهاي نظاميان مالكي كه 3 ماه است قصد نفوذ در شهر را دارند، بي نتيجه گذاشته اند. 
تلويزيون التغيير - 20 ارديبهشت 93 
 
شيخ دكتر عبدالرزاق رحيم مسئول روابط جنبش مردمي در عراق، در باره حمله نظاميان مالكي به فلوجه گفت: آنها نيروها و شبه نظاميان وابسته به رژيم  ايران هستند زيرا كه اين نيروها اكنون بر اساس دستورات رژيم  ايران عمل مي كنند. خواسته ما اجراي تحقيق در باره جنايت جنگي و نقض حقوق‌بشر است كه نظاميان مالكي در الانبار و حَويجه و بقيه استانهاي سني نشين انجام داده‌اند. 
تلويزيون التغيير - 20 ارديبهشت

جنبش مردمي در عراق خواستار محاكمه مالكي به دليل ارتكاب جنايت كشتار جمعي شد. تلويزيون التغيير با اعلام اين خبر گفت: جنبش مردمي در عراق از طريق سخنگويش دكتر محمد طه حمدون گفت: مالكي مسئول هدف قرار دادن زير ساخت‌ها و غرق كردن شهرها و هلاك كردن حرث و نسل و محاصره روستاها براي حذف جمعيت سني در عراق است و به همين خاطر بايد محاكمه شود. 
تلويزيون التغيير - 21 ارديبهشت