فراخوان براي نجات 6 زنداني سياسي در اعتصاب غذا

2014-07-05 23:14

مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي و ارگانهاي حقوق بشري را به اقدامي مؤثر و فوري براي نجات جان 6 زنداني سياسي كه در زندانهاي قزل حصار و گوهردشت كرج و زندان مركزي تبريز بر اثر اعتصاب غذا در شرايط وخيمي قرار دارند، فرا مي خواند.

چهار زنداني سياسي كرد اهل سنت به نامهاي حامد احمدي، كمال ملايي، و جمشيد و جهانگير دهقاني (دو برادر) كه صرفاً به خاطر اعتقادات مذهبي شان به اعدام محكوم شده اند، امروز 14 تير ماه، در بيست و چهارمين روز اعتصاب غذاي خود در زندان قزلحصار كرج به سر مي برند. آنها خواستار لغو احكام اعدام و بازگشت به زندان گوهردشت هستند. آنان از ضعف شديد جسمي، افت شديد فشار خون و خونريزي معده رنج مي برند. ﺣﺎﻣﺪ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻭ ﺟﻬﺎنگيرﺩﻫﻘﺎﻧﯽ طي روزهاي گذشته دچار بيهوشي شدند. 
دژخيمان چند هفته است اين زندانيان را با لباس مخصوص اجراي حكم اعدام در سلولهاي انفرادي نگهداشته و براي شكنجه رواني به سراغ آنان مي روند و مي گويند مي خواهيم شما را اعدام كنيم. آنها همچنين از دادن لباس و ساير وسايل مورد نياز و حتي پتو به اين زندانيان خودداري مي كنند تا آنان را به خاتمه اعتصاب غذا وادار كنند. 
خانواده هاي اين چهار زنداني نيز در اعتراض به احكام اعدام و انتقال فرزندانشان به قزل حصار كه محل نگهداري مجرمان عادي است، از 12روز قبل دست به اعتصاب غذا زده اند. 
حال زنداني سياسي رضا شهابي عضو سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني تهران نيز بر اثر 36روز اعتصاب غذا به وخامت گراييده است. وي در اعتراض به تبعيد از بند 350 اوين به زندان گوهردشت از روز 11خرداد دست به اعتصاب غذا زده است. لطيف (آراز) حسني، از زندانيان سياسي زندان تبريز كه از 49 روز قبل در اعتراض به نقض حقوق زندانيان سياسي دست به اعتصاب غذا زده، نيز در وضعيت نگران كننده يي به سر مي برد. وي از بيماري قلبي رنج مي برد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
14 تير1393  (5ژوييه2014)