كارشكني مأموران عراقي در رفت و آمد بيماران ليبرتي به بيمارستان

2014-07-18 02:17
 


كارشكني مأموران عراقي در رفت و آمد بيماران به بيمارستان و جلوگيري از همراهي پرستاران و مترجمان آنها


نيروهاي عراقي تحت امر نخست وزيري در هفته هاي گذشته به بهانه هاي مختلف، مانع انتقال بسياري از بيماران به بيمارستان در بغداد مي شوند. بسياري از اين بيماران در وضعيت بحراني قرار دارند يا مبتلا به سرطان هستند كه نياز فوري به قرارهاي درماني يا عمل جراحي دارند. 
1. روز سه شنبه 24 تير ماه (15 ژوييه) از همراهي كردن پرستار و مترجم يكي از بيماران وخيم به نام رضا جلالي به بيمارستان جلوگيري كردند. بيمار كه به خاطر وخامت حالش نمي توانست به تنهايي به بيمارستان برود ناگزير به لغو قرار پزشكي خود شد. 
2. مأموران عراقي روز چهار شنبه 25 تير ماه  در يك اقدام ايذايي ديگر از همراهي پرستاران و مترجمان دو بيمار سرطاني به نامهاي محمود وحيدي و عبدالعلي قنبري با اين بيماران جلوگيري كردند و خواستار تعويض مترجمان و پرستاران شدند. اين در حاليست كه اين افراد بر اثر وخامت حالشان پرستار دائمي دارند كه با امور فردي و پزشكي آنها آشنا هستند. با اين حال ساكنان افراد جديدي را براي همراهي اين دو بيمار معرفي كردند كه  ماموران عراقي بار ديگر اين نفرات را رد كردند، پس از سومين تعويض اين بيماران اجازه يافتند كه كمپ را با تأخير زياد به سمت بيمارستان ترك كنند. 
3. قبل از اين نيز در روز 19 تير ماه، مأموران عراقي از همراهي پرستار يكي ديگر از بيماران در انتقال به بيمارستان جلوگيري كردند. بيمار مزبور كه قادر به حل و فصل امور فردي خود نتوانست به بيمارستان برود. 
4. در همين روز نيروهاي عراقي در ورودي كمپ ليبرتي تجهيزات تنفسي يكي از بيماران را از وي گرفته و پس ندادند. اين امر  مشكلات زيادي را براي بيمار ايجاد كرده است. اين موضوع به يونامي نيز اطلاع داده شد.  
دولت عراق نزديك شش  سال است كه محاصره پزشكي را بر ساكنان اشرف و ليبرتي تحميل كرده كه تا كنون باعث از دست رفتن جان 20 تن از بيماران در ليبرتي و اشرف شده است، اين يك شكنجه فيزيكي عليه بيماران و يك شكنجه رواني براي عموم ساكنان كمپ است و مسئولان آن بايد محاكمه و مجازات شوند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران 27 تير ماه 93 ( 18 ژوييه 2014 )