معاون رئيس ائتلاف ملي سوريه: حكومت تهران دشمن شماره يك مردم سوريه

2014-05-31 22:43

فاروق طيفور معاون رئيس ائتلاف ملي سوريه درگفتگويي با خبرگزاري ايلاف تاكيد كرد: در آينده نزديك شاهد پيشروي كمي و كيفي اپوزيسيون سوريه در تمام عرصه ها  ازجمله عرصه نظامي خواهيم بود.

طيفور در رابطه با نقش رژيم ايران در حمايت از ديكتاتور سوريه گفت: حكومت تهران دشمن شماره يك مردم سوريه است. رژيم حاكم بر ايران آتش افروز اصلي و حمايت كننده اصلي از رژيم است بطوريكه سران رژيم بطور علني در صحبت هايشان به آن افتخار مي كنند،اگر هم پيماني و ائتلاف رژيم ايران و حزب الله و شبه نظاميان عراقي و حمايت آنها از رژيم سوريه نبود، رژيم اسد تاكنون نمي توانست به كشتار مردم سوريه ادامه دهد. 
ايلاف - 10 خرداد 93

به گزارش خبرگزاري اورينت رزمندگان ارتش آزادي سوريه در غرب حما در عمليات ( مخلصون) براي آزاد سازي كامل غرب اين استان چند روستا را آزاد و 3 پايگاه نظاميان اسد را تصرف كردند و با موشك هاي گراد فرودگاه نظامي حما را هدف قرار دادند. 
از سوي ديگر درگيريها در دمشق در چندين محور به شدت ادامه دارد ، رزمندگان سوري در كمربندي حومه دمشق و در شهرك داريا با نظاميان اسد درگير شدند و 3 تانك آنها را منهدم كردند. 
رزمندگان در تلبيسه نيز يك هواپيماي جنگي نظاميان اسد را سرنگون كردند.
به گزارش تلويزيون الجزيره شهر حلب وحومه آن بارها توسط نظاميان اسد با بشكه هاي انفجاري هدف قرار گرفت بر اثر اين بمياران ها حداقل 65 تن كشته و دهها تن ديگر زخمي شدند، 
الجزيره - 10 خرداد 93

شبكه حقوق بشر سوريه اعلام كرد از آغاز سال جاري ميلادي تا كنون فقط در شهر حلب و حومه آن حداقل 2800 غير نظامي بر اثر بمباران با بشكه هاي انفجاري كشته شده اند.در ميان كشته شدگان 567 كودك و 283 زن وجود دارد.
در يك جنايت جنگي ديگر شهر لطامنه  در حومه حما را با بشكه هاي انفجاري حاوي گاز سمي كلر هدف قرار گرفت بر اثر اين اقدام جنايتكارانه ده ها تن دچار حالت خفگي شدند.
الجزيره - 10 خرداد 93
وزير خارجة آمريكا بر افزايش حمايت از اپوزيسيون سوريه تأكيد كرد.
جان كري در مصاحبه با تلويزيون پي.بي.اس. گفت از بين‌بردن تسليحات شيمايي سوريه، معاوضه‌يي براي باقي‌ماندن بشار اسد در قدرت نيست. «ما تسليحات شيميايي را خارج مي‌كنيم. اما تلاش‌ها براي حمايت از اپوزيسيون مدرة تأييد شده ادامه دارد و طبعاً افزايش هم مي‌يابد. 
كري انتخابات سوريه را «كاملاً ساختگي و يك تلاش جعلي توسط اسد براي كسب مشروعيت» توصيف كرد و گفت كه هيچ‌كس در جامعة بين‌المللي آن‌را نخواهد پذيرفت. نه سازمان ملل و نه جامعة جهاني كه از اپوزيسيون پشتيباني مي‌كند، از اين انتخابات حمايت نخواهد كرد.
سايت وزارت خارجة آمريكا - 8 خرداد 93
نماينده خامنه اي در فارس، سركرده سپاه فارس و استاندار رژيم در اين منطقه در يك بيانيه رسمي به كشته شدن يكي از سركردگان سپاه در سوريه اعتراف كرد. پاسدار جنايتكار عبدالله اسكندري يكي از سركردگان  نيروي زميني سپاه  و مدير كل سابق بنياد موسوم به شهيد در استان فارس در نبردهاي اطراف  شهر مورك در استان حما، طي يك كمين توسط گردانهاي اپوزيسيون  سوريه  به هلاكت رسيده است
شيعه نيوز - 9 خرداد 93
روزنامة كريستين ساينس مانيتور طي گزارشي با عنوان «پشت رژيم سوريه، يك رقيب آشناي آمريكا (به‌نام رژيم)  ايران » به حمايت‌هاي گستردة رژيم ايران و حزب‌الله از رژيم بشار اسد اشاره كرده، و مي‌نويسد: (رژيم) ايران مي‌گويد، بيش از 50 هزار شبه نظامي حامي رژيم اسد را آموزش داده است.... يك فرماندة سپاه پاسداران طي اين ماه با مباهات گفت كه 130 هزار نيروي ذخيرة ايراني آمادة حضور در ميدان نبرد سوريه هستند؛ 
كريستين ساينس مانيتور، مي‌افزايد: «رژيم ايران در سوريه، يك حزب‌الله دوم تشكيل داده است».
9خرداد 93