ممنوعيت ورود ابوطالبي به آمريكا شكست بزرگ رژيم در صحنه بين المللي

2014-04-14 16:23
 

ديكتاتوري تروريستي حاكم بر ايران كه گمان مي كرد با نمايشهاي آخوند روحاني و به دنبال زهر اتمي مي تواند طرد و تحريم و انزواي بين المللي خود را بشكند و موضوع حقوق بشر و تروريسم را هم به نحوي لاپوشاني كند در ماجراي معرفي ديپلمات تروريستي كه در ترور محمد حسين نقدي نماينده شهيد شوراي ملي مقاومت ايران در ايتاليا نيز دست داشت، با شكست بزرگي در صحنه بين المللي روبه روشد كه پيامدهايي فراتر از خود اين مسأله برايش در بردارد.

خبرگزاريها و رسانه هاي بين المللي دركشورهاي مختلف جهان به دنبال اعلام رسمي موضع كاخ سفيد توسط جي كارني سخنگوي اوباما، اين خبر را به عنوان بحراني در روابط رژيم با آمريكا و هم چنين با سازمان ملل در شمار خبرهاي مهم بين المللي منعكس كردند. 
به خصوص كه  پيش از آن در آمريكا بر سر اين موضوع، سنا و كنگره به تصويب قانون مبادرت كردند و پيش از آن نيز دهها سناتور ارشد ايالات متحده و هم چنين اد رويس رئيس كميته خارجي كنگره در بيانيه هاي مختلف بر لزوم ممانعت از ورود ابوطالبي به آمريكا تاكيد كرده بودند و سازمان ملل نيز واكنشهايي نشان داد، كه موضعگيري و خشم رژيم آخوندي را برانگيخت.
در فرانسه تلويزيون فرانس 24 در گزارشهاي متعددي اظهارات سخنگوي كاخ سفيد و پيامدهاي ممنوعيت ورود ابوطالبي را به عنوان بحراني جديد در رابطه بين رژيم و آمريكا، آنهم در بحبوحه مذاكرات اتمي، مورد بررسي قرار داد تلويزيون جهاني بي بي سي، ضمن گزارش موضعگيري سخنگوي كاخ سفيد گفت: « كاخ سفيد تاييد كرد كه آمريكا به فردي كه توسط حكومت تهران به‌عنوان سفير بعدي اين كشور در سازمان ملل كانديدا شده است، ويزا نخواهد داد. جي كارني سخنگوي كاخ سفيد گفت: ما در سطوح مختلف با رژيم ايران ارتباط برقرار كرده و براي اين رژيم روشن ساخته ايم كه اين انتخاب مناسب نيست و ما ويزا به ابوطالبي نخواهيم داد...». 
رسانه ها و خبرگزاريهاي بين المللي، واكنش رژيم آخوندي را بسيار زبونانه ارزيابي كردند. رويتر از دوبي گزارش داد: روز شنبه، رژيم ايران تصميم ايالات متحده براي منع دادن ويزا به سفيرجديد اين رژيم براي سازمان ملل متحد را رد كرد و گفت كه اين پرونده را مستقيما به ملل متحد خواهد فرستاد. عباس عراقچي مذاكره كننده ارشد رژيم ايران در مذاكرات اتمي گفت: ما ابوطالبي را تعويض نميكنيم و موضوع دادن ويزا را با مكانيزمهاي قانوني با ملل متحد در ميان ميگذاريم. 
رويتر با نقل موضع ذلت بار ابوطالبي اضافه كرد: او مدعي است كه تنها به عنوان مترجم در خدمت شبه نظاميان گروگانگير بوده است!