پيامهاي نمايندگان پارلمان سوئيس در آستانه گردهمايي بزرگ مقاومت ايران در پاريس

2014-06-13 13:42
 

ژاك نيرينك نمايندة پارلمان فدرال سوييس

«فكر مي‌كنم بايد همة مقام‌هاي سياسي، اقتصادي و معنوي از مقاومت ايران حمايت كنند. رژيم فعلي در ايران نه تنها يك رژيم سركوبگر براي مردم ايران است، بلكه يك خطر براي صلح جهان مي‌باشد.
بنابراين مهم است كه از مقاومتي حمايت شود كه تنها (مقاومت) قادر به جايگزين‌كردن رژيم حاكم است. يك رژيم ديكتاتوري كه براي مردم ايران و براي صلح جهاني خطرناك است.
وضعيت حقوق بشر در ايران به‌ طور اساسي تغييري نكرده است. هم‌چنان اعدام‌هاي خودسرانه وجود دارد و همچنان حبس‌هاي خودسرانه به‌اتهام عقيده صورت مي‌گيرد. همين براي رسوا و محكوم‌كردن رژيم ايران همراه با ديگر رژيم ها در جهان كافي است.
بر اين عقيده‌ام كه حقوق بشر مربوط به همه و يك مسئلة جهاني است كه بايد به‌طور خاص توسط سازمان ملل از آن دفاع مي‌شود.
اين تجمع بايد به افكار عمومي دنيا اين پيام را به‌ويژه از طريق رسانه‌ها منتقل كند كه رژيم ايران و چند رژيم ديگر در دنيا يك استثناي غير قابل قبول را تشكيل مي‌دهند؛ وبايد واكنش نشان داد. واكنشي در سطح ديپلماتيك و بطور مثال از طريق بايكوت كردن در سطح اقتصادي. 
و اين بخش منحصر به فرد پيامي است كه من مي‌خواهم حين اين تجمع بزرگ ايرانيان برسانم: با هر كشوري كه به صلح جهاني احترام نمي‌گذارد،نبايد تجارت كنيم.
....
بايد سران (حكومت) ايران را در برابر مسؤليت خودشان قرارداد و به آنان گفت، يا تغيير عملكرد، يعني تبديل به يك كشور واقعاً دمكراتيك كه به حقوق بشر احترام مي‌گذارد، و يا اين‌كه ديگر هيچ‌كس روابط تجاري با آنها برقرار نخواهد كرد.
---------------

مارك فالكه نمايندة پارلمان ژنو
«سلام به مقاومت ايران، به همة مدافعان آزادي در ايران و سراسر جهان.
من مي‌خواهم اينجا چند جمله در مورد گردهمايي ويلپنت كه هر سال برگزار مي‌شود بگويم.
از من سؤال شد، به‌طور خاص تفاوت امسال با پارسال چيست؟
اولين تفاوت اين است كه امسال شكست حكومت فعلي ايران نزديك است. ما هر سال به شكست آنها نزديك‌تر مي‌شويم.
از طرف ديگر، مي‌توان به شكست‌هاي دولت روحاني اشاره كرد كه مي‌خواهد وانمود كند مدره است، اما همان بربريت ديگران را دارد. هيچ تفاوتي وجود ندارد و حكومت ايران در سرپيچي از آزادي هر چه بيشتر در بربريت فرو مي‌رود.
اين قدرت سازمان مجاهدين خلق ايران را در گرد هم آوردن نه براي دفاع از منافع مالي يا اقتصادي،  بلكه براي دفاع از ارزش‌هاي جهاني نشان مي‌دهد، كه من هم مدافع آن هستم و به همين دليل در راستاي اين هدف درست مقاومت ايران تلاش مي‌كنم.
از كشورهاي متعددي، نزديك به 50 كشور با هم متحد مي‌شوند، براي دفاع از حقوق بشر، براي محكوم‌كردن نقض حقوق بشر توسط حكومت ايران و آرزويم اين است كه يك دولت دمكراتيك كه از آزادي دفاع مي‌كند، در ايران بر قرار شود.
چرا اين ميزان دفاع و حمايت از سازمان مجاهدين خلق ايران وجود دارد؟
همانطوركه گفتم براي اين‌كه اين سازمان از ارزش‌هاي جهاني كه ما به آنها اعتقاد داريم دفاع مي‌كند. سالهاست كه من صداقت اعضا و صداقت رهبران آنها را ديده‌ام. فكر مي‌كنم ايران شايستة برخورداري از دولتي با اين كيفيت است و اين‌كه بتوان به (حكومت) اين رژيم وحشي كه قدرت را ربوده و مردم خودشان را عذاب مي‌دهند پايان داد.
من به همة آنهايي كه رنج مي‌برند مي‌گويم، رنج شما بي‌ثمر نيست، بايستي پايداري كرد، پايداري در مقاومت 
اين رنج‌ها سرانجام به‌ثمر خواهد نشست. شما با فداكاري‌تان خواهيد توانست كشورتان را آزاد كنيد و همة مردمي را كه زنداني رژيم مستبد حاكم بر ايران هستند آزاد كنيد.
شركت (در اين گردهمايي) مهم است، براي دفاع از ارزش‌هاي آزادي كه ما اينجا از آن دفاع مي‌كنيم، براي دفاع از مقاوميني كه در كمپ ليبرتي رنج مي‌برند، همة ايرانياني كه مجبور شده‌اند كشورشان را ترك كنند و ما از آنها حمايت مي‌كنيم. همچنين براي اين‌كه نشان بدهيم جامعة بين‌المللي از سازمان مجاهدين خلق ايران حمايت مي‌كند، بسياري از نمايندگان، بسياري از رهبران، از سازمان مجاهدين حمايت مي‌كنند، از خانم رجوي حمايت مي‌كنند، ارزش آن‌را مي‌دانند، ارزش رهبران شما را مي‌دانند. به اين ترتيب براي من شركت مهم است؛ جهت نشان‌دادن همبستگي با يك جنبش مانند جنبش شما كه به نظر من از لحاظ ارزش‌هاي اخلاقي و كيفيت اعضايش، بي‌نظير است.
مي‌خواهم باز هم بهترين پيام‌ها را به ساكنين ليبرتي برسانم: هم‌چنان اعتماد داشته باشيد و به پايداري خود ادامه بدهيد. من به آنها آفرين مي‌گويم. تبريك به‌خاطر مقاومت با شكوهتان. و به آنها مي‌گويم: زنده باد ايران آزاد. اميدوارم كه در آينده همديگر را در تهران، در شهري آزاد و تحت دمكراسي، ببينيم.